Dvojmotorové vrtuľníky AGUSTA A109K2, ktoré lietajú v službách Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby AIR – TRANSPORT EUROPE boli vyvinuté talianskym výrobcom v spolupráci so švajčiarskou leteckou záchrannou službou REGA. Majú všetky predpoklady na náročnú prevádzku v členitom teréne a sú vhodné aj do vysokohorských oblastí. Na orientáciu v náročnom teréne slúži špeciálna digitálna mapa a systém GPS (Global Positioning System). K ich vybaveniu patria aj prístroje na nočné videnie - Night Vision Goggles.
Vrtuľníky sú vybavené navijakom s nosnosťou 204 kg, a lankom dlhým 50 metrov. Po ňom (okrem iného) spúšťajú lekára k pacientovi na nedostupnom mieste. V prípade potreby môžu využiť podves, ktorý má pri preprave osôb nosnosť ďalších 500 kg.
Kabína v úprave pre záchranárov umožňuje previezť jedného ležiaceho pacienta a troch členov lekárskeho sprievodu s potrebným zdravotníckym vybavením. Malé vonkajšie rozmery v kombinácii s vysokým výkonom dovoľujú pristáť aj na prekážkami obmedzených plochách.
Vrtuľníky Agusta A109K2 umožňujú poskytnúť komplexnú intenzívnu a resuscitačnú starostlivosť v náročných podmienkach a ťažko dostupných terénoch.
Od roku 2013 pribúdali do záchranárskej flotily spoločnosti AIR – TRANSPORT EUROPE nové dvojmotorové vrtuľníky Bell 429, ktoré pochádzajú od amerického výrobcu Bell Helicopter Textron. Ide o dvojmotorový vrtuľník certifikovaný pre kategóriu A, so štvorlistovým nosným aj vyrovnávajúcim rotorom a lyžinovým podvozkom. Vrtuľník spĺňa všetky požiadavky súčasnej doby pre záchranárske práce. Je možné ho upraviť do viacero konfigurácii pre prevoz cestujúcich ale taktiež do verzie HEMS. V tejto verzii lieta spravidla v trojčlennej posádke. Disponuje kompletnou medicínskou výbavou a umožňuje poskytnúť komplexnú intenzívnu a resuscitačnú starostlivosť pacientom. Obrovskou výhodou, ktorou vrtuľník Bell 429 disponuje, je dĺžka lana na palubnom navijaku. Ide o 88 metrov dlhé lano s celkovou maximálnou hmotnosťou nákladu až 249 kg. Táto dĺžka lana sa najčastejšie využíva v ťažko dostupnom teréne vo Vysokých Tatrách a v Slovenskom raji.
EC 135T2+, EC 135P2+ – ide o model ľahkého dvojmotorového vrtuľníka vyrábaný spoločnosťou Airbus Helicopters (predtým Eurocopter), ktorý spoločnosť prevádzkuje od januára 2019 v LZS v Olomouci a od januára 2021 aj v LZS v Ostrave. Model je vybavený štvorlistovým hlavným rotorom a vyrovnávacím rotorom typu fenestron. Je zvlášť obľúbený v službách leteckej záchrannej služby a službách polície. Do jeho vybavenia patrí automatické spúšťanie motorov, lyžinový podvozok a multiinformačné displeje umiestnené v priestorovej kabíne, ktorá umožňuje pilotovi výborný výhľad. Model EC 135T2+ používa motor Turbomeca Arrius 2B2, pričom jeho výkon je 2x473kW. V modeli EC 135P2+ je použitý motor Pratt & Whitney PW206B2, jeho výkon je 2x463kW.